وردپرس

آموزش تغییر نسخه PHP هاست سی پنل و دایرکت ادمین

در بسیاری از مواقع ممکن است به علت ناسازگار بودن قالب و یا افزونه‌های وردپرس با نسخه فعلی PHP هاست شما، سایتتان دچار اختلال و خطا شود. برای اینکه بتوانید نهایت بهره‌وری را از نظر سرعت و سازگار بودن قالب و افزونه‌های خود با وردپرس داشته باشید، نیاز هست که نسخه PHP هاست خود را به نسخه‌ای سازگار با قالب و افزونه‌ها تغییر دهید.

در ادامه این مقاله به معرفی چگونگی عوض کردن نسخه php در هاست سی پنل و دایرکت ادمین که جزو دو کنترل پنل محبوب برای مدیریت هاست هستند می‌پردازیم.

آموزش تغییر نسخه PHP در هاست سی پنل

برای تغییر نسخه PHP در هاست سی پنل، ابتدا مقادیر 2082: یا 2083: را مشابه نمونه‌های زیر به انتهای آدرس دامنه خود اضافه کنید تا صفحه ورود به هاست سی پنل به شما نمایش داده شود.

https://site.com:2082
https://site.com:2083

در این صورت صفحه‌ای مشابه تصویر زیر به شما نمایش داده می‌شود. کافی است اطلاعات ورود به هاست سی پنل را که شامل نام کاربری و کلمه عبور است وارد کرده و روی دکمه Log in کلیک کنید.

ورود به هاست سی پنل

پس از ورود به هاست مشابه تصویر زیر از بخش SOFTWARE روی گزینه Select PHP Version کلیک کنید تا به صفحه تغییر نسخه PHP در هاست سی پنل هدایت شوید.

تغییر نسخه php در هاست سی پنل

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، یک لیست کشویی در اختیار شما قرار دارد که نسخه‌های مختلفی از PHP متناسب با کانفیگ سرور در آن قرار دارند. مطابق نیاز خود یکی از گزینه‌های موجود را از لیست کشویی که در مقابل Current PHP version قرار دارد انتخاب کنید.

تغییر php در هاست سی پنل

برای مثال در اینجا ما نسخه ۸.۰ را انتخاب کردیم. در نهایت به منظور اعمال این نسخه از PHP بر روی هاست سی پنل روی گزینه Set as current کلیک کنید و چند لحظه منتظر بمانید تا این نسخه از php برای هساتتان انتخاب گردد.


آموزش تغییر نسخه PHP در هاست دایرکت ادمین

برای تغییر نسخه php در هاست دایرکت ادمین ابتدا مقدار 2221: یا 2222: را مشابه نمونه‌های زیر به انتهای آدرس دامنه خود اضافه کنید تا صفحه ورود به هاست دایرکت ادمین به شما نمایش داده شود.

https://site.com:2221
https://site.com:2222

سپس مشابه تصویر زیر نام کاربری و رمز ورود به هاست را وارد کرده و روی دکمه Sign in کلیک کنید تا وارد هاست خود شوید.

ورود به هاست دایرکت ادمین

بعد از اینکه وارد هاست خود شدید، مشابه تصویر زیر از بخش Your Account روی گزینه Domain Setup کلیک کنید.

تنظیمات دامنه در هاست دایرکت ادمین

در این صورت وارد صفحه مدیریت دامنه‌های خود در هاست دایرکت ادمین خواهید شد. دامنه‌ای که قصد دارید نسخه php آن را تغییر دهید را مانند تصویر زیر با کلیک کردن روی نام دامنه انتخاب کنید.

مدیریت دامنه در هاست دایرکت ادمین

در این مرحله وارد صفحه مدیریت دامنه خواهید شد. حال برای تغییر ورژن php هاست دایرکت ادمین کافی است مانند تصویر زیر از بخش php version selector نسخه دلخواه خود را انتخاب کنید.

تغییر نسخه php در هاست دایرکت ادمین

از ستون Handler که امکان انتخاب نسخه‌های مختلفی از php در اختیارتان قرار دارد، می‌توانید نسخه دلخواه را انتخاب کرده و در نهایت روی دکمه SAVE کلیک کنید.

پس از اینکه تغییر php هاست با موفقیت انجام گرفت به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که پیغام موفقیت آمیز بودن تغییر نسخه به شما نمایش داده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا